har forumet död? | Sida 3 | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
har forumet död?
This topic is locked
phantom
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 270
Member Since:
maj 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1282411
augusti 14, 2012 - 8:50 f m
sp_Permalink sp_Print

Forum är trevligt. Men som för många andra har mitt intresse skiftat rätt rejält med åren. Numera är hårdvaran i sig totalt ointressant för min del. Den ska fungera. Kommer inom snart sitta med bärbar och en egenbyggd nas samt en media extender. Hårdvaran i dessa är för min del den minst intressanta delen. Det är i mjukvaran magin ligger. Vad man faktiskt kan göra med prylarna mer än hur många poäng dom presterar i ett visst test.

Hauk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4055
Member Since:
oktober 28, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1284278
oktober 20, 2012 - 2:44 f m
sp_Permalink sp_Print

Peter@20ghz;1281449 wrote: På den tiden det begav sig så var det ofta flera hundra inloggade samtidigt.
Det har helt klart krympt. var man t.e.x. inne på allmänt och tryckte på F5 så var det alltid något nytt överst. nu kan det vara dagar emellan nya trådar.

Yep 🙂

Fattar inte varför SweC funkar men inte NH.

Dehman;1281338 wrote: Nej klart det inte är samma sak, när det kommer till Appleprodukter vs resten så handlar det om okunnighet bland den stora massan. Men att säga att det inte var ”krig” mellan AMD- och Intel-anhängare är bara fel att säga.

Har själv bytt helt till Apple vilket gör hårdvara mindre relevant tyvärr.

Ctrl;1281070 wrote: Det svåra med att locka nya användare är också hur medium används idag. Forum är inte lika vanligt att dra folk till idag. Det är mer Facebook eller så som gäller nu för tiden. Tiderna förändras och det märks även på kompetensen på forumen.

Är på Anandtech av denna anledning,

Dehman
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7340
Member Since:
mars 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1284284
oktober 20, 2012 - 9:27 f m
sp_Permalink sp_Print

Kul att se dig Hauk! Bor du fortf i Kinat?

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1284285
oktober 20, 2012 - 9:59 f m
sp_Permalink sp_Print

Hauk;1284408 wrote: Yep 🙂

Fattar inte varför SweC funkar men inte NH.

Har själv bytt helt till Apple vilket gör hårdvara mindre relevant tyvärr.

Är på Anandtech av denna anledning,

Vill inte ha hit alla småknattar som finns på Sweclockers hit, tack. Nivån är ju så låg på Sweclockers (med några undantag)

Fredrik_16
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
Member Since:
april 2, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
1284287
oktober 20, 2012 - 11:55 f m
sp_Permalink sp_Print

Hauk;1284408 wrote: Fattar inte varför SweC funkar men inte NH.

Jag kan säga en sak som jag upplever SweC är bättre på än NH och det är att visa vilka trådar som det är aktivitet i.

Activity Stream visar alla inlägg, medans det på SweC bara är trådarna. Hur många inlägg det är visar sig när man öppnar tråden….

Jag upplever den funktionaliteten på SweC som överlägsen.

Sen att man mest hänger i tråden för köpråd beror mest på att det är roligt, om man har tid, att bygga datorer med andra människors pengar. cool

Borde ha en tråd med månadens köpråd utifrån en given budget och målsättning.

Avatar
Fredrik K
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 17
Member Since:
mars 9, 2013
sp_UserOfflineSmall Offline
1287957
mars 10, 2013 - 6:23 e m
sp_Permalink sp_Print

Jo det känns väldigt dött. Det är inte som förut i alla fall. Väldigt trist. Eller så är jag bara nostalgisk av mig nu. 🙂

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 767
Member Since:
januari 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1287979
mars 11, 2013 - 1:58 e m
sp_Permalink sp_Print

Tråkigt att allt är så fb-centrerat i dagsläget…

Avatar
Sebbe
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5039
Member Since:
juni 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1287982
mars 11, 2013 - 3:47 e m
sp_Permalink sp_Print

Nordic Hardware Forum wrote: Aktiva användare för närvarande
Det är för närvarande 205 användare uppkopplade. 22 medlemmar och 183 gäster
Flest uppkopplade användare samtidigt var 1 133, 2011-04-16 klockan 21:45.

Flest uppkopplade användare här var ju ett tag sedan…

Ni kanske skulle börja göra mera som Swec ändå och lansera er i datorbutikerna och i blaskor, eftersom detta snarare börjar likna en gubbsite för personer som i princip redan känner till er. Ett ganska bra uttryck i reklambranchen är syns man inte finns man inte.

Ni borde göra lite reklam för er i tidningar som datormagasin, techworld, etc för att få lite mer fart här.
En annan bra ide skulle vara att ha diskutionsdagar där man tex erbjuder livechat med/mot tex större företag som svarar på kända problem.

Avatar
Fredrik K
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 17
Member Since:
mars 9, 2013
sp_UserOfflineSmall Offline
1287983
mars 11, 2013 - 3:52 e m
sp_Permalink sp_Print

Sebbe;1288130 wrote: Flest uppkopplade användare här var ju ett tag sedan…

Ni kanske skulle börja göra mera som Swec ändå och lansera er i datorbutikerna och i blaskor, eftersom detta snarare börjar likna en gubbsite för personer som i princip redan känner till er. Ett ganska bra uttryck i reklambranchen är syns man inte finns man inte.

Ni borde göra lite reklam för er i tidningar som datormagasin, techworld, etc för att få lite mer fart här.
En annan bra ide skulle vara att ha diskutionsdagar där man tex erbjuder livechat med/mot tex större företag som svarar på kända problem.

Du har många kloka idéer du Sebbe. Frågan är dock om det finns plats för flera svenska sidor med den här inriktningen? Swec är ju störst och flera av de som hänger på NH verkar hänga på swec också. Då alla tävlar om samma användare konkurrerar man om reklamintäkterna också fast det vill inte de som är aktiva både på NH och swec erkänna. Det var ju bara ”förr i tiden” som man fick gnälla på konkurrenten swec tydligen.

Avatar
Sebbe
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5039
Member Since:
juni 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1288003
mars 12, 2013 - 1:45 e m
sp_Permalink sp_Print

En annan sak jag lagt märke till är att på första sidan där dom senaste trådarna från forumet syns ser man i princip bara trådar får köpes/säljes, är det möjligen för att den är mest aktiv? Det skulle jag tro skrämmer bort en del anvävändare från forumet. Om man istället skulle skriva dom två eller tre senaste trådarna från varje grupp skule det blandas på ett roligare sätt och göra forumet mer spännande, speciellt för nya medlemmar.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
208 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

GermanVevy GermanVevy

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL