Flyttstädningsproblem... | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Flyttstädningsproblem...
This topic is locked
jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
Member Since:
januari 30, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
februari 7, 2003 - 11:02 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag och sambon har nyligen flyttat till en ny lägenhet. Dessvärre fick vi betala dubbla hyror men det var det värt för att komma ifrån stället vi bodde på tidigare…
Direkt när vi sagt upp vår lägenhet kom en tjej o kollade på den o sa att hon vill flytta in så snart vi flyttat ut. BRA! tänkte vi eftersom vi då skulle slippa betala dubbla hyror… Till saken hör också att hon bodde på samma gård, mitt emot. Typ, några dagar innan Jul ropar hon från sin balkong att hon ångrat sig och inte tänker flytta in förens i februari… GRRR 👿 Blev dubbla hyror i Januari… Man kan ju undra vad det är för fel att komma över och berätta i tid?!
Jag och min sambo tog det därför rätt så lungt med flyttstädningen och städade inte förrens i slutet av januari eftersom vi inte ville lämna in nycklarna allt för snabbt. Vi var i alla fall noggranna och städade ordentligt…
Lämnade in nycklarna fyra dagar tidigare än vi behövde och sa att hon kunde flytta in tidigare vilket hon också vill!
När vi kom hem igår hade vi fått en räkning för omstädning 1500:- 👿 👿 👿
Jag ringde bostadsföretaget (för övrigt det största här i stan) och frågade vad de menade med räkningen!! Han som svarade räknade upp i princip allt vi hade städat som ostädat!
Väldigt konstigt tycker vi!!!
Dessutom sa han att de som städat hade debiterat 14timmars städning men vi skulle bara behöva betala för 6 timmar! Väldigt märkligt hur man kan städa en redan städad lägenhet i 14 timmar…
Dessutom tycker jag det är väldigt märkligt av bruden som flyttat in (tidigare än hon egentligen hade rätt till) att hon inte kunde höra av sig till oss personligen och be oss städa om…
En annan sak som var lite märlig var att bostadsföretaget inspekterade lägenheten utan att låta oss vara med o försvara oss eller ens säga till oss att göra om utan bara ringde in städfirma…
Någon här som varit med om något liknande?
Blir så djäfla ARG :arg: 👿 😡

Fredrik Håkansson
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8296
Member Since:
augusti 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
2
februari 7, 2003 - 11:31 f m
sp_Permalink sp_Print

Har inte varit med om det… men det kanske löser sig om ni går till Hyresrättsföreningen (eller vad de nu heter) och klagar lite…

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
november 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
3
februari 7, 2003 - 11:42 f m
sp_Permalink sp_Print

bostadsföretaget brukar besiktiga lägenheten tillsammans med den som ska ta över innan denne flyttar in…. alltså borde detta ha skett efter att ni städat.. om ni har lämnat över nyckeln så anser ni att ni e klara med städningen och har ingen laglig rätt att göra om det. om då besiktningen är underkänd tvingas ni betala..
hade ni haft kvar nyckeln behövs den inte lämnas in föränn ni har fixat städningen helt (ni får t.om. rätt att städa om efter besiktningen) men detta gäller alltså endast om ni har kvar nyckeln…
beställa besiktning + lämna in nyckeln = vi e helt klara..

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
Member Since:
januari 30, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
4
februari 7, 2003 - 11:55 f m
sp_Permalink sp_Print

jarlen wrote: bostadsföretaget brukar besiktiga lägenheten tillsammans med den som ska ta över innan denne flyttar in…. alltså borde detta ha skett efter att ni städat.. om ni har lämnat över nyckeln så anser ni att ni e klara med städningen och har ingen laglig rätt att göra om det. om då besiktningen är underkänd tvingas ni betala..
hade ni haft kvar nyckeln behövs den inte lämnas in föränn ni har fixat städningen helt (ni får t.om. rätt att städa om efter besiktningen) men detta gäller alltså endast om ni har kvar nyckeln…
beställa besiktning + lämna in nyckeln = vi e helt klara..

Ok, tack för svaret!
Vi var med på en första besiktning där de kollade så allt var helt i lägenheten och där klarade vi oss.
Bostadsföretaget hade glömt att skicka med besiktningsprotokollet i gårdagens brev, så jag sa att jag ville se den och idag fick vi den. Blir jäkligt förbannad när jag ser att de har städat saker som redan var städade och dessutom är det samma personer som utfört städningen som skrivit under protokollet… Kanske är så att de vill ha några extra arbetstimmar i lön? 👿 Även lite konstigt att det står att de städat i 14 1/2 timme men att vi skall betala för 6 timmar?
Hursomhelst gissade jag nog att det var kört och bara för oss att betala redan igår… alla bevis är ju undanstädade 🙄
Tycker dock att det är ett jäkla sätt att inte underrätta oss om det hela först så vi kan åtgärda själva! Sedan begriper jag mig inte på den där bruden som flyttat in heller…. Så skitigt kan det inte ha varit! vi städade ju i flera dagar och allt som de städat om har vi ju städat noga… Grrr!

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
Member Since:
juni 13, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
5
februari 7, 2003 - 12:53 e m
sp_Permalink sp_Print

hahaha…det påminner om min historia…

En insatslägenhet.

Killen som skulle köpa den kom från en ganska bördig familj, pappan hade nån advokatbyrå och mamman…oxxå nåt sånt.

Dom kom och kollade på lägenheten.. godkände den ..att den var fin å så.
Köpet gick igenom
Killen och jag tog i hand på att jag bara skulle städa ur så det blev rent, vilket jag gjorde…dammsuga och svabba.. ja allt som egentligen krävs av en flyttstädning och inte alls gno så det blev superrent..för dom skulle renovera den ändå.

Ett par veckor senare ringer dom och säger att dom minsann städade hela helgen och att dom skulle debitera mig för timmpenning. typ 14 timmar det var killen och hans mamma som städade (inte för att dom var speciellt fackanslutna till nån städfirma men ändå.)
Och om jag inte betalade skulle dom stämma mig på allt jag hade genom pappans advokatfirma.. (inte lagligt) …den ni…

(Rika folk är inte nöjda förräns dom snålat till sig grejjer för under normala priset och hittat alla krypvägar som finns för att få lite extra på köpet)

-roo-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 271
Member Since:
augusti 28, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
6
februari 7, 2003 - 1:05 e m
sp_Permalink sp_Print

Du borde nog inte lämnat över nycklarna till nästa hyresgäst utan istället ha besiktat lägenheten tillsammans med hyresvärden. Synd att människan som flyttade in inte hade något vett.

Avatar
heimdal
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2779
Member Since:
september 13, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
7
februari 8, 2003 - 3:27 e m
sp_Permalink sp_Print

http://www.hyresgastföreningen.se

morsan jobbar där så man har ju fått reda på en hel del genom henne..

Adler
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 9
Member Since:
mars 30, 2017
sp_UserOfflineSmall Offline
8
november 1, 2018 - 12:47 e m
sp_Permalink sp_Print

Kackerlackor dras till fuktiga platser. Töm vasken på vatten och torka pölar eller spill samt fixa läckande rör och handfat som bildar vattensamlingar. Det är även bra att täta springor och andra hål som råttor och möss kan ta sig in genom https://www.flyttstädningistockholm.nu .

Följande användare vill tacka Adler för detta givande inlägg:

Emily Simmons
This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
224 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

CharlesNoushDT CharlesNoushDT

azsstthodoUY azsstthodoUY

KennethquapyEW KennethquapyEW

ThomasWapKB ThomasWapKB

MichaelmoileUI MichaelmoileUI

RaymondNeapsQG RaymondNeapsQG

PeterParUA PeterParUA

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL