CISCO, Citrix eller Novell? | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
CISCO, Citrix eller Novell?
This topic is locked
Avatar
hawkie
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2327
Member Since:
september 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
april 7, 2012 - 8:47 e m
sp_Permalink sp_Print

Hej alla IT-tekniker.

Har sparat ihop en slant med pengar och funderar på att lämna väkteriet och istället utbilda mig inom antigen citrix, cisco eller novell. Jag vet bara inte riktigt vilken nisch som ger jobb och vilken kräver påbyggnad osv.

Någon där ute som jobbar redan i något av dessa och kan säga vilken som är mest eftersökt? Berätta lite mer om vad exakt ni gör?

Om man kikar runt lite här i gbg området är ju Citrix mest eftersökt. Eller ska man ta anställning först och sen får företaget utbilda?

27.950:- per kurs är ju ganska häftigt pris, då vill man ju gärna välja rätt, eftersom påbyggnaden sen kostar lika mycket…

Avatar
Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
Member Since:
januari 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1278132
april 8, 2012 - 5:53 e m
sp_Permalink sp_Print

När det gäller Citrix så är det så mycket mer än bara Citrix man skall kunna. AD, registerhantering osv. Men samtidigt kan det vara väldigt enkelt, för att citera min Citrix-instruktör ”Det är aldrig fel i Citrix” (men det kan väl vara fel i AD/Register/Nätverk) 😛

Och lönen ligger väl på 27K+ om man inte håller till i den offentliga sektorn.

Avatar
hawkie
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2327
Member Since:
september 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1278222
april 11, 2012 - 1:51 f m
sp_Permalink sp_Print

Imlal;1278255 wrote: När det gäller Citrix så är det så mycket mer än bara Citrix man skall kunna. AD, registerhantering osv. Men samtidigt kan det vara väldigt enkelt, för att citera min Citrix-instruktör ”Det är aldrig fel i Citrix” (men det kan väl vara fel i AD/Register/Nätverk) 😛

Och lönen ligger väl på 27K+ om man inte håller till i den offentliga sektorn.

Tack för svar! – Helt okej lön!

Med AD så är det Active directory? Jag har lite koll på allt och prövat leka med det mesta men det är svårt när man inte har stora virtuella lösningar, eller stora nät, att leka med. Intresset finns ju givetvis.

Jag måste ju börja med någon kurs känner jag då alla jobben slinter undan på just den biten att man inte har någon cert./erfarenhet.

Har du nått tipps på vilken man ska börja med? Vad anser ex. din arbetsgivare är vettigt att ha i porföljen? Jag saknar eftergymnasial utbilding, och gick Teknisk -IT på gymnasiet.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
307 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

GermanVevy GermanVevy

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL