Forum

Windows 7
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   RegistreraRegistrera   ProfilProfil   Logga in för att se dina personliga meddelandenLogga in för att se dina personliga meddelanden   Logga inLogga in 

Windows 7 - Microsoft gör om och gör rätt

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Nyheter
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Nyhet
Medlem

InläggSkrivet: 2009-10-22, 14:43    Rubrik: Windows 7 - Microsoft gör om och gör rätt Citera

Windows 7 har nu äntligen landat och operativsystemet som varit på tapeten länge nu finns att hitta i butikshyllorna. Efter ett par månaders användning av beta, lanseringskandidater och slutligen den färdiga versionen av operativsystemet har vi skrivit en introduktion till operativsystemet. Där vi inte bara synar Windows 7 ur en användares synvinkel utan även tittar lite närmare på hur Microsoft arbetat under utvecklingen och vilka mål man haft. Läs mer om Microsoft kanske bästa Windows-operativsystem någonsin i vår senaste artikel.

Med Windows 7 satte man upp en tydlig ribba. Man skulle erbjuda ett funktionsspäckat operativsystem, vilket även Vista var till viss del, men denna gång skulle det smaka mer än vad det kostade och operativsystemet skulle gå att drivas från mer eller mindre vilka moderna PCs som helst, även netbooks.

:: Windows 7 - Microsoft gör om och gör rätt

Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
WIRN
Medlem

Från: Stockholm

InläggSkrivet: 2009-10-22, 15:25    Rubrik: Citera

bra artikel
Anton K
Chefredaktör

InläggSkrivet: 2009-10-22, 15:31    Rubrik: Citera

Den var inte så lätt att skriva, för mycket man vill säga egentligen men finns inte tid till att sitta hur länge som helst. Hoppas detta ger en bra inblick i alla fall innan man kan känna på det själv.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Dr.Blue
Medlem

InläggSkrivet: 2009-10-22, 17:08    Rubrik: Citera

Win 7 ser rikitgt bra ut.
Meeennn... nu har jag redan Vista och det känns lite onödigt att uppgradera. Det får bli Win 7 när det blir dags att köpa ny dator.
Anton K
Chefredaktör

InläggSkrivet: 2009-10-22, 17:49    Rubrik: Citera

Det är ett svårt läge helt klart, är man nöjd med Vista, eller i alla fall inte stör sig på det känns det kanske mastigt att uppgradera direkt. Men är man inte till freds med Vista eller fortfarande sitter på WinXP lär man inte ångra en uppgradering det kan jag lova.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
this
NH-Mecenat

Från: Mölnbo

InläggSkrivet: 2009-10-22, 20:10    Rubrik: Citera

Mycket bra artikel, höll helt klart bättre klass än Sweclockers.

Är mycket glad över min W7 Pro licens som jag fått från skolan, den ska användas väl.

Folding: Q9650, 8800GT, T8100
Till överst på sidan
johnjensen
Medlem

InläggSkrivet: 2009-10-22, 20:37    Rubrik: Tyckte inte om Win 7 64 bit Realsese Candidate Citera

Så segt att jag somnade medan jag väntade på att öppna ett program eller kopiera en fil. Sitter dock på en gammal Core 2 Duo 2,2 Ghz och Nvidia N 8800 kort samt 4 GB minne men ansåg att W7 skulle kunna visa sig bättre än så. Back to XP 32 birars.
this
NH-Mecenat

Från: Mölnbo

InläggSkrivet: 2009-10-22, 21:02    Rubrik: Re: Tyckte inte om Win 7 64 bit Realsese Candidate Citera

johnjensen skrev:
Så segt att jag somnade medan jag väntade på att öppna ett program eller kopiera en fil. Sitter dock på en gammal Core 2 Duo 2,2 Ghz och Nvidia N 8800 kort samt 4 GB minne men ansåg att W7 skulle kunna visa sig bättre än så. Back to XP 32 birars.

Kan ju vara någon drivrutin som spökar.

Folding: Q9650, 8800GT, T8100
Till överst på sidan
Anton K
Chefredaktör

InläggSkrivet: 2009-10-22, 22:18    Rubrik: Re: Tyckte inte om Win 7 64 bit Realsese Candidate Citera

johnjensen skrev:

Det låter väldigt skumt, jag kan i alla fall garantera att Windows 7 skulle flyta som smör på en så pass kraftfull dator. Det låter som du har något fel med inställningarna eller drivrutiner för din hårddisk eller lagringsenheter. Om det nu inte är processorn som ligger på maximal belastning av någon anledning.
Men jag kan garantera att det inte är Windows 7 som är orsaken, inte ens Vista skulle uppföra sig sådär med din maskin.
Till överst på sidan
drizzit
Medlem

Från: Karlstad

InläggSkrivet: 2009-10-22, 23:21    Rubrik: Citera

win7 flyter på min eee900 med 2gb ram så det måste va nått fel...
Poontus
Medlem

Från: KINGDOM OF SWEDEN STOCKHOLM

InläggSkrivet: 2009-10-23, 13:14    Rubrik: Re: Tyckte inte om Win 7 64 bit Realsese Candidate Citera

johnjensen skrev:
4GB RAM och du ska köra xp-32bit...
W7 flyter som smör på datorer med under halva din dators snabbhet så något måste vara fel.

Windows 2003 Pro x64, MSI K8N NEO4, Opteron 148 @ 2.86GHz, MSI 8800 GTS OC 512MB, 4GB DDR500, Antec TruePower 430W
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Stal
Medlem

InläggSkrivet: 2009-10-23, 14:31    Rubrik: Citera

Hur är det med batteritiden när man jämför 7, vista och XP? 7 verkar iaf sluka batteri om man jämför med XP.
¤AMD64 3000+¤TT Venus12¤MSI K8N NEO Platinum¤1024mb KingstonKHX3500HyperX¤PNY6800GT256mb AcceleroX-1¤500GB+320GB Samsung +200GB+160GB Maxtor +USB-HD 160GB=1,34TB ¤Soundblaster5.1¤TaganEasycon530W¤Razer Diamondback Plasma¤P:Asus MW221U ¤S:Samsung PS-50Q97HD¤Thermaltake Mozart TX
Till överst på sidan
NH|CryptoN
Scriptare

InläggSkrivet: 2009-10-23, 17:17    Rubrik: Citera

http://en.windows7sins.org/

Ska testa detta os
Medlem

Från: Linköping

InläggSkrivet: 2009-10-23, 19:59    Rubrik: Citera

Dr.Blue skrev:
Win 7 ser rikitgt bra ut.
Meeennn... nu har jag redan Vista och det känns lite onödigt att uppgradera. Det får bli Win 7 när det blir dags att köpa ny dator.

Jag satt också med Vista innan Windows 7 betan släpptes i januari, installerade betan då och har ej hoppats tillbaks till Vista alls.
Och får min retail Windows 7 på posten nångång nästa vecka.
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
johnjensen
Medlem

InläggSkrivet: 2009-10-23, 21:45    Rubrik: Bara de druvrutiner som Win7 laddade ner själv + Nvidia Citera

Ändå blev datorn seg som sirap så jag kan inte säga varför den blev så seg. Provade att installera 2 gånger. Kan varit ljudkortet som gjorde något elakt?
Ctrl
Forumsadmin

Från: Varberg - Västkustens Pärla

InläggSkrivet: 2009-10-23, 21:50    Rubrik: Citera

Vad har du för moderkort/delar i datorn? Låter nästan som chipset eller nått felar med drivrutinerna.
johnjensen
Medlem

InläggSkrivet: 2009-10-31, 20:45    Rubrik: Citera

ASrock vistasignifierat moderkort. Med skarpa versionen flyter allt bra men det kan bero på Ljudkortsbyte.

Men gick åter tillbaka till XP då jag inte kom ut på GTA 4 multiplayer. Kom till "laddar" och sedan frös hela datorn gång på gång. Jäsp, alltid är det något som inte...
PuIvret
Medlem

InläggSkrivet: 2009-11-08, 18:04    Rubrik: Citera

johnjensen skrev:
ASrock vistasignifierat moderkort. Med skarpa versionen flyter allt bra men det kan bero på Ljudkortsbyte.

Men gick åter tillbaka till XP då jag inte kom ut på GTA 4 multiplayer. Kom till "laddar" och sedan frös hela datorn gång på gång. Jäsp, alltid är det något som inte...

En polare hade ett liknande problem där felet berodde fullständigt på en bugg i utorrent. Har man det igång kan tydligen operativsystemet frysas lite sporadiskt. Använder du dej av utorrent och kör windows 7 bör du använda en annan bittorent-klient.
Till överst på sidan
Poontus
Medlem

InläggSkrivet: 2009-11-08, 18:06    Rubrik: Citera

PuIvret skrev:
En polare hade ett liknande problem där felet berodde fullständigt på en bugg i utorrent. Har man det igång kan tydligen operativsystemet frysas lite sporadiskt. Använder du dej av utorrent och kör windows 7 bör du använda en annan bittorent-klient.
nej, man bör dock ändra vissa inställningar

Windows 2003 Pro x64, MSI K8N NEO4, Opteron 148 @ 2.86GHz, MSI 8800 GTS OC 512MB, 4GB DDR500, Antec TruePower 430W
Till överst på sidan
PuIvret
Medlem

InläggSkrivet: 2009-11-08, 18:13    Rubrik: Citera

Poontus skrev:
nej, man bör dock ändra vissa inställningar

vet du vilka inställningar det kan vara? kan vara bra att hälsa honom vad ahn borde göra.
Till överst på sidan
Poontus
Medlem

InläggSkrivet: 2009-11-08, 18:17    Rubrik: Citera

lazaroth skrev:
Googlade snabbt och läste detta:

uTorrent:
Options | Preference | Advanced | Disk Cache
- Remove Checkmark next to 'Enable caching of disk writes'

Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Nyheter Alla tider är GMT + 1 timme (svensk tid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet