| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Anton K Gäst
|
Skrivet: 2005-03-18, 17:47 Rubrik: Artikel: Nätaggregatsmoddning |
|
|
För ett par veckor sedan recenserade vi ett nätaggregat från Hiper, Type-R 480W, som använde sig av speciella molexkontakter. De vanliga vita kontakterna som kan vara omöjliga att få av var utbytta mot en modell med mycket lättare lossningsmekanism. Att dessa molexkontakter inte finns på alla nätaggregat är svårt att acceptera och för dem som vill göra något åt sitt eget nätaggregat finns det bot. Vår moddningsskribent, Richard "Dexil" Haaga, har tagit en närmare titt på Vantecs EZ-grip som just är ersättningskontakter för ditt nätaggregat. I samma veva har Richard även passat på att fixa till kablarna på sitt nätaggregat med hjälp av lite "sleeving". Se hur man går till väga för att piffa upp sitt nätaggregat både användarvänligt och estisiskt i vår senaste artikel.
"Det förbättrar utseendet rätt ordentligt i din dator samtidigt som kablarna skyddas inuti den nylonbeklädda kabelstrumpan. För att höja det estetiska intrycket ännu mer har de även lanserat molex-kontakter i flera färger vilket jag har tänkt att kolla närmare på. Förutom att dom ser snyggare ut så har de små greppkontaker som kan underlätta när molexkontaken sitter som berget i hårddisken eller dylikt."

:: Läs hela artikeln här |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Delph1 Biomedicinsk kemist & Ed. Chief

|
Skrivet: 2005-03-18, 21:39 Rubrik: |
|
|
Klippa och klistra med ström
//Andreas _________________ I'm sort of a postmodern vegetarian. I eat meat ironically
Överväger hellre vattentortyr än lyssanr på RiX eller MixMegaPol liknande stationer. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mitrix Medlem
|
Skrivet: 2005-03-19, 03:53 Rubrik: |
|
|
Tycker mina svarta kontakter på mitt antecagg iaf är många gånger bättre än vanliga vita, men de här är kanske ännu bättre. Jaja, inte allt för ofta man bökar om iaf. _________________ Abit AI7|p4 2,6C@3Ghz, CNPS7000A-Cu|1,5Gb ram (2.5-2-2-7 1:1) BH5&BH6|ATI R9800np@XT+, VF700CU|MX500|959NF|Sonata| |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mev Medlem
|
Skrivet: 2005-03-19, 07:16 Rubrik: |
|
|
| Bra skrivit men när det gäller nätaggregat tycker jag det är på sin plats med en varning i början. Gör man fel riskerar man att skada både sin dator och sig själv. Eller iaf en not om att sladden bör vara utkopplad innan man börjar . |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Jingizu Medlem

|
Skrivet: 2005-03-19, 10:50 Rubrik: |
|
|
jo jag reagerade oxå ganska starkt på att varningen kom efter själva modifikationen .. inte så smart
en annan sak jag blev lite ledsen över var de få valen, jag vill ha vit/svarta alternativ, av princip alla produkter
men alla produkter höll ju vad de lova! trevliga smarta lösningar är aldrig fel! _________________ "son never try, because trying is the first step to faliure" - Homer J. Simpson
Elite = Elajt = Leet = 1337 = 1+3+3+7 = 14 = Fjortis |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Anton K Chefredaktör

|
Skrivet: 2005-03-19, 11:21 Rubrik: |
|
|
| Mev skrev: | | Bra skrivit men när det gäller nätaggregat tycker jag det är på sin plats med en varning i början. Gör man fel riskerar man att skada både sin dator och sig själv. Eller iaf en not om att sladden bör vara utkopplad innan man börjar . |
Helt rätt, vi glömde i all hast bort att lägga till en varning i början av artikeln. Det är dock fixat nu! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2005-03-19, 12:54 Rubrik: |
|
|
www.formfactors.org för er som har ett nätagg som följer en annan standard än den DexiL har.
//Andreas _________________ I'm sort of a postmodern vegetarian. I eat meat ironically
Överväger hellre vattentortyr än lyssanr på RiX eller MixMegaPol liknande stationer. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
CasO Medlem

|
Skrivet: 2005-03-19, 23:12 Rubrik: |
|
|
måste bara varna folk, att när man väl ger sig in i detta så skall man inte förvänta sig lite jobb, utan det kan bli flera timmars jobb om man verkligen vill få det att se snyggt ut..
atx kontakten = ett h*****e för mig, speciellt när man skulle pilla ut sladdarna från själva kontakten, vill man få jobbet klart snabbt, så klipp isönder kontakten.... _________________ Old school: Amdxp Barton 2500+, Abit NF7-s, ATI 9500pro, Corsair 1GB *dead :'(* |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
skiroy Allestädes närvarande

|
Skrivet: 2005-03-20, 02:23 Rubrik: |
|
|
| CasO skrev: | måste bara varna folk, att när man väl ger sig in i detta så skall man inte förvänta sig lite jobb, utan det kan bli flera timmars jobb om man verkligen vill få det att se snyggt ut..
atx kontakten = ett h*****e för mig, speciellt när man skulle pilla ut sladdarna från själva kontakten, vill man få jobbet klart snabbt, så klipp isönder kontakten.... |
Det är sant...
Det tar ganska lång tid ibland men vill man vara fin får man lida pin.  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Jingizu Medlem

|
Skrivet: 2005-03-20, 18:50 Rubrik: |
|
|
ibland e det nästan lättare att låta bli! eller helt enkelt öppna hela PSU:t å löda om kablarna _________________ "son never try, because trying is the first step to faliure" - Homer J. Simpson
Elite = Elajt = Leet = 1337 = 1+3+3+7 = 14 = Fjortis |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DexiL Redaktionen

|
Skrivet: 2005-03-20, 20:47 Rubrik: |
|
|
Lite klantig av mig att lägga varningen sist, får be om ursäkt för det.
Som nämnt så är ATX-kontakten ett h*****e. Är ni lite duktiga med en lödpenna så rekommenderar jag hellre att klippa av kablarna, löda ihop dem och sedan isolera med någon krympslang eller liknande.
Om ni visste vad jag gick igenom för sleeva ATX-kablen. Flertal skärsår och en blåsa fick jag genomlida, men som sagt, ska man vara fin får man lida pin  _________________ ..Its about time we infected them.. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
kwansa Medlem

|
Skrivet: 2005-03-22, 20:15 Rubrik: |
|
|
Vart hittar man sakerna som fanns med i artikeln? _________________ Intel C2D E5300 @3,3ghz <> 2gb pc6400 <> X850XT 550/560 <> 500gb hdd <> |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DexiL Redaktionen

|
Skrivet: 2005-03-23, 16:09 Rubrik: |
|
|
| kwansa skrev: | | Vart hittar man sakerna som fanns med i artikeln? |
Vantecs produkter finns lite överallt. Kolla på DB, Komplett, JME eller liknande. _________________ ..Its about time we infected them.. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mean Machine Näst snabbast på NH

|
Skrivet: 2005-03-23, 18:11 Rubrik: |
|
|
Man kanske skulle sleeva resten av skiten man har på agget...
ATX-kontakten var sleevad redan från början...
Nej, förresten, jag är för bekväm för det. _________________ "Printing this message will not destroy the world. Please print as many copies as possible."
<natten> han ser ut som nissen i scooter
<natten> faster, harder, Mean_Machine |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Clemens Medlem

|
Skrivet: 2007-04-21, 14:45 Rubrik: |
|
|
Mycket bra guide!
fick det att kännas nästan lite för lätt
Ska bygga första datorn snart, och då kandes det bra med en sån genom gående guide _________________ Pentium 4 3,2Ghz|ATI Radeon X700SE 512mb|2x 200Gb HDD|Logitech G7 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Gurkis Medlem
|
Skrivet: 2009-03-10, 16:21 Rubrik: |
|
|
Tjenare! Undrar vart man kan köpa ett sånt här kit? Har kollat på de flesta online butiker men hittar inget :S.
All hjälp blir jag mycket glad för  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mean Machine Näst snabbast på NH

|
Skrivet: 2009-03-10, 17:59 Rubrik: |
|
|
| Gurkis skrev: | Tjenare! Undrar vart man kan köpa ett sånt här kit? Har kollat på de flesta online butiker men hittar inget :S.
All hjälp blir jag mycket glad för  |
Gratulerar, du bumpade precis upp en fyra år gammal tråd.
Tror det är rätt dåligt med sådant numera, det mesta är ju sleevat från början. _________________ "Printing this message will not destroy the world. Please print as many copies as possible."
<natten> han ser ut som nissen i scooter
<natten> faster, harder, Mean_Machine |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2009-03-10, 19:37 Rubrik: |
|
|
Det går ju köra med krympslang bara annars?
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Gurkis Medlem
|
Skrivet: 2009-03-10, 20:15 Rubrik: |
|
|
Oj vad duktig jag är! haha :S
Men vet någon nått bra kit man kan kopa för att sleeva om ett nätagg? Behöver nämligen göra det för det ser för jävligt ut med färgerna i datorn  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|