Silicon Studio har nu presenterat ett nytt demo för sin kommande grafik- och spelmotor Mizuchi som visar att det finns fler aktörer på spelmarknaden som kan frambringa dregelframkallande grafikeffekter. Grafikmotorn har med sin ray tracing liknande teknik kapacitet att skapa inte minst verklighetstrogna ljuseffekter.

Grafikmotorn Mizuchi utvecklas av den tokyo-baserade spelstudion Silicon Studio som trots sitt förhållandevis anonyma namn är en aktad aktör i branschen. Företagets grafiklösningar används bland annat i tunga titlar som MotoGP14 och Final Fantasy XV. Silicon Studio specialiserar sig på grafikmotorer och mjukvaruverktyg för att skapa kraftfulla ljuseffekter och optiksimulering. 

Optiska effekter av rang i Xbox One och PS4 med Yebis 3

Mizuchi är fortfarande under utveckling och det är oklart när och till vilka plattformar grafikmotorn kommer att användas. Med tanke på att Silicon Studio tidigare jobbat med flera kända spelstudios som exempelvis Square Enix känns det samtidigt inte allt för avlägset att vi kommer få se grafikmotorns effekter i PC-spel framöver. Silicon Studio lovar redan idag att deras arbete med Mizuchi och utvecklingsverktyget Yebis 3 ska bjuda på fantastiska effekter i den nya generationens spelkonsoler.

Med Yebis 3 kan Silicon Studio frambringa extra verklighetstrogen optisk simulering med skärpedjup, rörelseoskärpa och avancerade ljuseffekter.

Detta är något Silicon Studio nu visar med eftertryck i sin nya grafikdemo ”Museum” där grafikmotorn Mizuchi verkligen får sträcka på benen och levererar 3d-grafik av högsta klass. Även om Mizuchi inte är färdigutvecklad lovar Silicon Studios att grafikmotorn inom kort kommer att finnas i händerna på spelutvecklare – vi kan knappt bärga oss!

Relaterade artiklar

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments